.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران/ کمبود معلم در مقطع ابتدایی

مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: استان مازندران با كمبود معلم در مقطع ابتدايي مواجه است و استخدامي‌هاي جديد نيز نياز استان را برطرف نمي‌كنند.

عبدالوحيد فياضي در گردهمايي يك‌روزه مديران آموزش وپرورش شهرستان مناطق مازندران با بيان اينكه ساماندهي نيروي انساني در اولويت كار وزارتخانه متبوع قرار دارد، اظهار داشت: با تدوين به موقع طرح ساماندهي نيروي انساني امسال آموزش وپرورش متحولي خواهيم داشت.
وي افزود: در اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش توجه به جايگاه معلمان و نيز ايجاد مجتمع‌هاي آموزشي در اولويت فعاليت‌ها قرار گرفته است.
فياضي تصريح كرد: براي جبران كمبود نيروهاي آموزشي در دوره ابتدايي از بازنشستگان فرهنگي دعوت به همكاري شده است كه در اين زمينه وزارتخانه بايد در جذب نيرو سهميه بيشتري را به مازندران اختصاص دهد.
مديركل آموزش وپرورش استان مازندران با اشاره به اينكه مقاوم سازي مدارس بايد مورد توجه مديران ادارات آموزش و پرورش شهرستاني قرار گيرد، بيان داشت: مديران هر شهر مي‌توانند با اعلام آمادگي در مقاوم سازي مدارس گام بردارند.
وي افزود: امسال مقاوم سازي 11 واحد آموزشي در شهرهاي استان قابل اجرا است و 27 واحد آموزشي نيز ديگر در واحدهاي مختلف اعلام آمادگي كردند.
مديركل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اينكه امسال 126 واحد آموزشي براي مقاوم سازي به اداره نوسازي مدارس معرفي شده است، بيان داشت: كارشناسان از اين تعداد 85 مدرسه را درصد تخريبي اعلام كردند كه اين آمار بسيار نگران كننده است.
وي برجانمايي احداث فضاهاي آموزشي به مديران شهرستاني آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: بايد دقت شود تا محلي مناسب براي احداث مدرسه صورت گيرد و مساحت فضاهاي آموزشي بايد بيش از يك‌هزار مترمربع باشد.
فياضي تجهيز فضاهاي پرورشي را مورد اولويت قرارداد و يادآور شد: تمام مدارس استان مازندران بايد داراي نمازخانه و فضاهاي ورزشي باشد و براي تجهيز اين امر تلاش و اعتبارات زيادي اختصاص داده شده است.
وي خاطرنشان كرد: يك‌هزار و 800 مدرسه استان مازندران نمازخانه ندارد كه بايد مورد توجه مسئولان اين بخش قرار گيرد.
معاون پشتيباني اداره كل آموزش وپرورش استان مازندران نيز در ادامه بيان داشت: تاكنون تمام مطالبات فرهنگيان مازندراني پرداخت شده است به جز پاداش بازنشستگان پيش از موعد كه به زودي پرداخت مي‌شود.
حسنعلي شيري همت و كار مضاعف را در آموزش و پرورش توجه بيشتر به جايگاه معلمان دانست و افزود: وزارتخانه متبوع با توجه بيشتر به معلمان ايجاد امنيت كاري را در بين اين اقشار به وجود مي‌آورد و آموزش از سوي فرهنگيان بيش از حد وظايف صورت خواهد گرفت.
وي اجراي بيمه طلايي را از ابتدا ارديبهشت ماه سال جاري عنوان كرد و گفت: همه فرهنگيان بايد بيمه درمان تكميلي باشند تا بتوانند از مزاياي بيمه طلايي بهره‌مند شوند.
مديركل نوسازي و تجهيزات مدارس مازندران نيز در ادامه جلسه بيان داشت: بحث شناسنامه فني مدارس مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش است كه در اين راستا مدارس مازندران شناسايي شده و از اعتبارات طرح تخريب و بازسازي براي مقاوم‌سازي مدارس به طور مستمر استفاده مي‌شود.
علي نبيان مشاركت خيران مدرسه‌ساز را در مازندران چشمگير دانست و گفت: در سال گذشته 5/31 ميليارد تومان اعتبار از طرف خيران مدرسه‌ساز براي نوسازي و تجهيز مدارس تعهد شد.
وي يادآور شد: در روز گذشته خيران مدرسه ساز بابلي براي سال جاري 15 ميليارد تومان تعهد كردند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.378 seconds.